Eiropā,
Āzijā un Amerikā sievietes tradicionāli ne grieza matus. Tika uzskatīts
ka tas atņemot sievietēm kosmisko enerģiju vai maģiskos spēkus. Matos
dzīvo dvēsele, tos apgriežot mazinās psihiskie un fiziskie spēki. Tāpēc
pats briesmīgākais sods sievietei bija noskūt galvu. Gūsteknēm apgrieza
matus un vienu mēnesi turēja tās izolācijā, uzskatīja ka pēc tam
sieviete kļūst pakļāvīga un aizmirst iepriekšējo dzīvi. No šejienes,
iespējams, arī tradīcija apgriest matus sievietēm, kuras iestājas
klosterī. Vācu mistiķu biedrības Vril sievietes – gaišreģes visai
izaicinoši, pretēji tā laika modei publiski nēsājušas garas zirgastes,
bet rituālu laikā matus izlaidušas.
Izsenis tika uzskatīts ka
kādi sievietei mati tāda viņas dzīvības enerģija. Tieši tāpēc sievas
izvēlējaš ar garām, spēcīgām bizēm, jo tikai tādas spēja dot veselīgus
pēcnācējus. Matus, mūsdienu terminoloģijā , varētu uzskatīt par
kosmiskās enerģijas antēnām, caur kurām kosmiskā enerģija mijiedarbojas
ar ķermeni. ASV armijas pētījumi pierādīja ka Vjetnamas karā
izmantotajiem indiāņiem pēddziņiem, strauji kritās viņu ekstrasensorais
potenciāls , tādēļ ka armījā bija prasība noskūt matus. Kopš tā laika
ASV armījā vairs nav prasības skūt jauniesaucamos,bet Vjetnamas
karaveterānus, gandrīz nekļūdīgi, var atpazīt pēc gariem matiem un
bārdām.
Ja mati ir spoži, veselīgi – veselība ir laba, ja blāvi
un lūstoši – ta ir pirmā pazīme ka to nēsātājam vai nēsātājai ir
veselības problēmas. Mediķi apgalvo ka matu stāvoklis ir viens no
labākajiem hormonālās sistēmas veselības indikātoriem. Savukārt
ekstrasensi uzskata, ka mati kalpo kā savdabīga enerģētiska vai maģiska
aizsardzība. Ja sievietei ir gari mati tas enerģētiski spēj pasargāt ne
tikai viņas, bet arī viņas vīru un bērnus. Varbūt tieši no šī uzskata
radusies tradīcija nogriezt un ielikt medaljonos matu šķipsnas.
Bizes
3 šķipsnas simbolizēja Pasauli Sauli un Aizsauli un kā otrs mugurkauls
tā stiepās pa muguru uzņemot kosmisko enerģiju, stiprinot viņas
ķermeni, veli un garu, aizsargājot sievieti no ļauniem gariem, sniedzot
īpašu spēku kas ļauj tai kļūt par laimīgu sievu un māti. Ja sievietes
mati ir gari un veseli viņas enerģētika ir spēcīga, tīra, vienmērīga.
Šāda enerģētika sargā mīļoto vīrieti ne sliktāk kā maģiskais aplis.
Sievietes matos glabājas mājas pavarda miers un labklājība. Sieviete
māju tura, bet vīrietis uztura. Vīrietis gādā par fizisko labklājību, bet sieviete par enerģētisko vai garīgo.
Ne
jau velti , īpaši klejotāju ciltis, iebrūkot kādas valsts galvaspilsētā
vispirms meklēja valdnieka sie vu, nogrieza tai matus un piestiprināja
tos pie sava šķēpa vai karoga. Ar to pašu viņi atņēma pakļautajai zemai
enerģētisko aizsardzību, spēju pretoties. Senāk garus matus audzēja arī
brīvie vīrieši – īsi mati bija tikai vergiem un verdzību propogandējošo
kultu priesteriem ( piemēram tonzūra).
Tibetas sievietes matus
pin 108 bizēs ( 108 svēts skaitlis budismā). Vidusāzijā sievietes vēl
mūsdienās , bieži pin 40 bizes. Āfrikā izplatītos dredus, sākotnēji
nēsājuši tikai garīgi attīstīti cilvēki - šamaņi, burvji un un
vientuļnieki, kas ateikušies no pasaulīgās dzīves.
Lai matus enerģētiskā iedarbība būtu jūtama to garumam jāsniedzas zem krūšu viduspunkta un jo zemāk , jo labāk.
Ja
izmaina matu garumu, apgriež vai nokrāso mainās arī dzīve. Tāpēc
sievietes, kas vēlās savā dzīvē ko mainīt iet pie friziera. Ja sievietei
ir kārtībā galva, tad arī uz galvas viss ir kārtībā un otrādi. Tāpēc
senāk ļoti rūpējās par kārtīgu matu sakārtojumu un pierej jābūt
atsegtai, ja mati ktrīt uz pieres tad tiek aizmiglots dzīves ceļš un
vieglāk ir apmaldīties, „noiet no ceļa”. Piemēram, termins
„izlaidīgs” sākotnēji apzīmēja tieši matu sakārtojumu, kuru vienlaicīgi
attiecināja arī uz dzīvesveidu. Sieviete drīkstēja izlaist matus tikai
sava vīra priekšā, jo uzskatīja ka šādi viņa atbrīvo savu enerģiju, kas
ne visiem apkārtējiem var nest labvēlīgu efektu, bet vīram, viennozīmīgi
tikai labvēlīgu. Un otrkārt izlaistos sievietes m atos vieglāk ieķeras
viss negatīvais, apkārtējo negatīvās emocijas, skaudība, nenovīdība,
launā acss tāpēc tas varēja slikti iespaidot ģimeni. Sievietes, kuras
staigāja vaļējiem matiem sabiedrībā pildot īpašas funkcijas –
priesterienes un dejotājas matus atstāja vaļējus ar nolūku savākt
apkārtējo negatīvo enerģiju, lai pēc tam ar speciāliem rituāliem un zāļu
uzlējumiem attīrot savus matus attīrītu apkārtējo telpu no negatīvām
enerģijām. Ļoti bieži šādos zāļu uzlējumos bija nātres un dadži, gan kā
maģiskie augi, gan kā matu koppšanas līdzeklis.
Lai mati būtu
spīdīgi, elastīgi, izturīgi vajadzēja pārmaiņus tos sukāt un glāstīt ar
roku, lai labvēlīgā enerģija no pirkstiem nonāktu matos. Lai vīrs
saņemtu enerģētisko atbalstu no sievas, vīram bija jāsukā sievas mati.
Ja lieto ķemmi no metāla mati lkļūst trausli, plaisā un šķeļās.
Plastmasas ķemme veicina statiskās elektrības uzkrāšanos matos, tāpēc
labķās ķemmes matiem ir no koka vai raga. (Līdzīga iemesla dēļ nedrīgst
ēst ar metāla vai plastmasas karoti, bet tikai ar koka.) Austrumos
sievietes šādās ķemes zaros vēl mēdz iepīt speciālu dabīgā zīda
pavedienu, lai matus „slīpējot” ar zīdu padarītu tos spožākus. J amatus
ķemmē ar dabīga materiāla ķemmi tas uzlabo ne tikai fizisko, bet arī
garīgo pašsajūtu, pat lidz tam ka daži karmiskie mezgli var paši
atraisīties. Tas ir otrs iemesls, kāpēc vīram jāsukā sievas mati. Saikne
starp ķemmi un tās īpašnieku ir enerģētika, ķemme uzkrāj lietotāja
enerģiju. Tāpēc nedodiet savu ķemmi svešās rokās! Sievietes matus drīkst
sukāt tikai viņa pati, viņas māte vai vīrs. Izņēmuma gadījumā šo
darbību drīkst uzticēt māsai. Tie tad arī ir vienīgie cilvēki kas drīkst
pieskarties jūsu ķemmei. Ja nu tomēr kāds svešs nēmis jūsu ķemmi rokās
to jāmazgā ar sālsūdeni, labākais ar jūras sāls ūdeni un kādu laiku
jāpatur saules gaismā.
Lai mati labāk augtu uz nakti ķemmi liek uz palodzes tā lai to apspīdētu augoša Mēness stari.
Ja
zirgasti sien zem pakauša attīsta sevī tādas īpašības kā lēnprātību,
paklausību, padevību, bet ja zirgasti sien augstu uz galvas – spēku,
enerģiju, azartu, izturību, aktivitāti.
Ja jūs nomoka kāds
jautājums un vajadzīga atbilde pirms gulētiešanas sapiniet bizi domājot
par savu jautājumu – atbildi jūs nosapņosiet vai norīta pamostoties jūs
jau zināsiet pareizo atbildi.
Ja jums ir gadījusies nepatīkama
dzīves situācija un jūs gribat no tās atbrīvoties – pilnmēnes naktī ,
tieši pusnaktī, apgrieziet matu galus tieši par īkšķa naga garumu. Tas
palīdzēs atbrīvoties no negatīvās enerģijas, nepatīkamām atmiņām, bēdām,
skumjām, depresījas un mati no tadas apgriešanas ātrāk ataugs un būs
veselīgāki. Ir zināmi gadījumi kad šāds rituāls ir palīdzējis arī
izveseļoties no kādas slimības.
Starpcitu pirmo reizi meitenes
mūžā šo rituālu izpilda pēc pirmajām mēnešreizēm – līdz tam šķēres pie
meitenes matiem pieskarties nedrīkst!
Prercētas sievas pina
nevis vienu , bet 2 bizes – vienu lai tā nestu enerģiju pašai , bet otru
– par vīru un bērniem. Tad kur aiziet otrās bizes enerģija skolniecei –
pirmklasniecei? Ar šo enerģiju barojas ... izglītības sistēm aun
valsts.
Daudz kas no matu maģijas paņēmieniem, kuri it kā
atiecas tikai uz sievietēm, patiesībā ir lietojami arī vīriešiem. Uz
nāvi notiesātie, kuriem cirta nost galvas, visbiežāk kā pēdējo vēlēšanos
lūdza pacelt viņiem matus, lai visi redzētu ka mirst brīvs cilvēks
nevis vergs. Ja tiesnesis šo lūgumu neievēroja, bieži viņš pēcāk nonāca
visai nepatīkamās situācijās. Patiesībā tieši dēl šāds attieksmes pret
matiem arī parādījās pēdējās vēlēšanās uz nāvi notiesātajam.
Ja
vīrietis nēsā grus matus viņš ir patstāvīgāks savos spriedumos, mazāk
pakļaujas sabierdības iespaidam, bieži garo matu enerģija vīrietī
transformējās kā fiziskais spēks vai gaišredzība.
Smalki un
rupji mati, sprogaini un taisn. Smalki mati liecina par smalku
enerģētiskās pasaules uztveri, jūtīgumu, bet rupji – par vienkāršotu
dzīves uztveri. Cilvēkus ar smalkiem matiem ir vieglāk samulsināt.
Taisni mati liecina par emocionālu stabilitāti, bet sprogaini par
spēcīgu emocionalitāti.
Visbeidzot par seno Ēģipti – lai
aukstākā Ēģiptes aristokrātija būtu paklausīga pristeriem, faroniem
ieviesa tradīciju skūt galvas, bet lai piesaistītu seksuālo enerģiju
izmantoja īpašu fallisku simbolu „menat”, kuru bizes vietā nēsāja uz
mugurkaula. Menat deva iespēju sazināties ar senču gariem (to
astrālajiem ķermeņiem?!) un p at stāties ar tiem miesiskos sakaros.
Iespējams ka daļa leģendu par inkubiem un sukubiem savus pirmsākumus ņem
senajā Ēģiptē.