Es vēlu visiem Laimi! 

Vietnes izvēlne
Ieejas forma
Sadaļas kategorijas Kategorijas iedaļa

Interesanti raksti [81]
Tautas medicīna [45]
Sarunas par svaru [24]
Audzēts Latvijā [38]
Baltu mantojums - Dainas, zīmes [69]
Ārstniecības augi [81]
Dziednieki [20]
Meklēšana
Galvenie » Raksti » Dziedniecība, latviskā vide » Baltu mantojums - Dainas, zīmes

Matu maģija. Māris Pelēkais

Eiropā, Āzijā un Amerikā sievietes tradicionāli ne grieza matus. Tika uzskatīts ka tas atņemot sievietēm kosmisko enerģiju vai maģiskos spēkus. Matos dzīvo dvēsele, tos apgriežot mazinās psihiskie un fiziskie spēki. Tāpēc pats briesmīgākais sods sievietei bija noskūt galvu. Gūsteknēm apgrieza matus un vienu mēnesi turēja tās izolācijā, uzskatīja ka pēc tam sieviete kļūst pakļāvīga un aizmirst iepriekšējo dzīvi. No šejienes, iespējams, arī tradīcija apgriest matus  sievietēm, kuras iestājas klosterī. Vācu mistiķu biedrības Vril sievietes – gaišreģes visai izaicinoši, pretēji tā laika modei publiski nēsājušas garas zirgastes, bet rituālu laikā matus izlaidušas.

Izsenis tika uzskatīts ka kādi sievietei mati tāda viņas dzīvības enerģija. Tieši tāpēc sievas izvēlējaš ar garām, spēcīgām bizēm, jo tikai tādas spēja dot veselīgus pēcnācējus. Matus, mūsdienu terminoloģijā , varētu uzskatīt par kosmiskās enerģijas antēnām, caur kurām kosmiskā enerģija mijiedarbojas ar ķermeni. ASV armijas pētījumi pierādīja ka Vjetnamas karā izmantotajiem indiāņiem pēddziņiem, strauji kritās viņu ekstrasensorais potenciāls , tādēļ ka armījā bija prasība noskūt matus. Kopš tā laika ASV armījā vairs nav prasības skūt jauniesaucamos,bet Vjetnamas karaveterānus, gandrīz nekļūdīgi, var atpazīt pēc gariem matiem un bārdām.

Ja mati ir spoži, veselīgi – veselība ir laba, ja blāvi un lūstoši – ta ir pirmā pazīme ka to nēsātājam vai nēsātājai ir veselības problēmas. Mediķi apgalvo ka matu stāvoklis ir viens no labākajiem hormonālās sistēmas veselības indikātoriem. Savukārt ekstrasensi uzskata, ka mati kalpo kā savdabīga enerģētiska vai maģiska aizsardzība. Ja sievietei ir gari mati tas enerģētiski spēj pasargāt ne tikai viņas, bet arī viņas vīru un bērnus. Varbūt tieši no šī uzskata radusies tradīcija nogriezt un ielikt medaljonos matu šķipsnas.

Bizes 3 šķipsnas simbolizēja Pasauli Sauli un Aizsauli un  kā otrs mugurkauls tā stiepās pa muguru uzņemot kosmisko enerģiju, stiprinot viņas ķermeni, veli un garu, aizsargājot sievieti no ļauniem gariem, sniedzot  īpašu spēku kas ļauj tai kļūt par laimīgu sievu un māti. Ja sievietes mati ir gari un veseli viņas enerģētika ir spēcīga, tīra, vienmērīga. Šāda enerģētika sargā mīļoto vīrieti ne sliktāk kā maģiskais aplis. Sievietes matos  glabājas mājas pavarda miers un labklājība. Sieviete māju tura, bet vīrietis uztura. Vīrietis gādā par fizisko labklājību, bet sieviete par enerģētisko vai garīgo.

Ne jau velti , īpaši klejotāju ciltis, iebrūkot kādas valsts galvaspilsētā vispirms meklēja valdnieka sie vu, nogrieza tai matus un piestiprināja tos pie sava šķēpa vai karoga. Ar to pašu viņi atņēma pakļautajai zemai enerģētisko aizsardzību, spēju pretoties. Senāk garus matus audzēja arī brīvie vīrieši – īsi mati bija tikai vergiem un verdzību propogandējošo kultu priesteriem ( piemēram tonzūra).

Tibetas sievietes matus pin 108 bizēs ( 108 svēts skaitlis budismā). Vidusāzijā sievietes vēl mūsdienās , bieži pin 40 bizes. Āfrikā izplatītos dredus, sākotnēji nēsājuši tikai garīgi attīstīti cilvēki - šamaņi, burvji un un vientuļnieki,  kas ateikušies no pasaulīgās dzīves.

Lai matus enerģētiskā iedarbība būtu jūtama to garumam jāsniedzas zem krūšu viduspunkta un jo zemāk , jo labāk.  

Ja izmaina matu garumu, apgriež vai nokrāso mainās arī dzīve. Tāpēc sievietes, kas vēlās savā dzīvē ko mainīt iet pie friziera. Ja sievietei ir kārtībā galva, tad arī uz galvas viss ir kārtībā un otrādi. Tāpēc senāk ļoti rūpējās par kārtīgu matu sakārtojumu un pierej jābūt atsegtai, ja mati ktrīt uz pieres tad tiek aizmiglots dzīves ceļš un vieglāk ir apmaldīties, „noiet no ceļa”. Piemēram, termins „izlaidīgs” sākotnēji apzīmēja tieši matu sakārtojumu, kuru vienlaicīgi attiecināja arī uz dzīvesveidu. Sieviete drīkstēja izlaist matus tikai  sava vīra priekšā, jo uzskatīja ka šādi viņa atbrīvo savu enerģiju, kas ne visiem apkārtējiem var nest labvēlīgu efektu, bet vīram, viennozīmīgi tikai labvēlīgu. Un otrkārt izlaistos sievietes m atos vieglāk ieķeras viss negatīvais, apkārtējo negatīvās emocijas, skaudība, nenovīdība, launā acss tāpēc tas varēja slikti iespaidot ģimeni. Sievietes, kuras staigāja vaļējiem matiem sabiedrībā pildot īpašas funkcijas – priesterienes un dejotājas matus atstāja vaļējus ar nolūku savākt apkārtējo negatīvo enerģiju, lai pēc tam ar speciāliem rituāliem un zāļu uzlējumiem attīrot savus matus attīrītu apkārtējo telpu no negatīvām enerģijām. Ļoti bieži šādos zāļu uzlējumos bija nātres un dadži, gan kā maģiskie augi, gan kā matu koppšanas līdzeklis.

Lai mati būtu spīdīgi, elastīgi, izturīgi vajadzēja pārmaiņus tos sukāt un glāstīt ar roku, lai labvēlīgā enerģija  no pirkstiem nonāktu matos. Lai vīrs saņemtu enerģētisko atbalstu no sievas, vīram bija jāsukā sievas mati. Ja lieto ķemmi no metāla mati lkļūst trausli, plaisā un šķeļās. Plastmasas ķemme veicina statiskās elektrības uzkrāšanos matos, tāpēc labķās ķemmes matiem ir no koka vai raga. (Līdzīga iemesla dēļ  nedrīgst ēst ar metāla vai plastmasas karoti, bet tikai ar koka.) Austrumos sievietes šādās ķemes zaros vēl mēdz iepīt speciālu dabīgā zīda pavedienu, lai matus „slīpējot” ar zīdu padarītu tos spožākus. J amatus ķemmē ar dabīga materiāla ķemmi tas uzlabo ne tikai fizisko, bet arī garīgo pašsajūtu, pat lidz tam ka daži karmiskie mezgli var paši atraisīties. Tas ir otrs iemesls, kāpēc vīram jāsukā sievas mati. Saikne starp ķemmi un tās īpašnieku ir enerģētika, ķemme uzkrāj lietotāja enerģiju. Tāpēc nedodiet savu ķemmi svešās rokās! Sievietes matus drīkst sukāt tikai viņa pati, viņas māte vai vīrs. Izņēmuma gadījumā  šo darbību drīkst uzticēt māsai. Tie tad arī ir vienīgie cilvēki kas drīkst pieskarties  jūsu ķemmei. Ja nu tomēr kāds svešs nēmis jūsu ķemmi rokās to jāmazgā ar sālsūdeni, labākais ar jūras sāls ūdeni un  kādu laiku jāpatur saules gaismā.

Lai mati labāk augtu uz nakti ķemmi liek uz palodzes tā lai to apspīdētu augoša Mēness stari.

Ja zirgasti sien zem pakauša attīsta sevī tādas īpašības kā lēnprātību, paklausību, padevību, bet ja zirgasti sien augstu uz galvas – spēku,  enerģiju, azartu, izturību, aktivitāti.

  Ja jūs nomoka kāds jautājums un vajadzīga atbilde pirms gulētiešanas sapiniet bizi domājot par savu jautājumu – atbildi jūs nosapņosiet vai norīta pamostoties jūs jau zināsiet pareizo atbildi.  

Ja jums ir gadījusies nepatīkama dzīves situācija un jūs gribat no tās atbrīvoties – pilnmēnes naktī , tieši pusnaktī, apgrieziet matu galus tieši par īkšķa naga garumu. Tas palīdzēs atbrīvoties no negatīvās enerģijas, nepatīkamām atmiņām, bēdām, skumjām, depresījas un mati no tadas apgriešanas ātrāk ataugs un būs veselīgāki. Ir zināmi gadījumi kad šāds rituāls ir palīdzējis arī izveseļoties no kādas slimības.

Starpcitu pirmo reizi meitenes mūžā šo rituālu izpilda pēc pirmajām mēnešreizēm – līdz tam šķēres pie meitenes matiem pieskarties nedrīkst!

Prercētas sievas pina nevis vienu , bet 2 bizes – vienu lai tā nestu enerģiju pašai , bet otru – par vīru un bērniem.  Tad kur aiziet otrās bizes enerģija skolniecei – pirmklasniecei? Ar šo enerģiju barojas ... izglītības sistēm aun valsts.

Daudz kas  no matu maģijas paņēmieniem, kuri it kā atiecas tikai uz sievietēm, patiesībā ir lietojami arī vīriešiem. Uz nāvi notiesātie, kuriem cirta nost galvas, visbiežāk kā pēdējo vēlēšanos lūdza pacelt viņiem matus, lai visi redzētu ka mirst brīvs cilvēks nevis vergs. Ja tiesnesis šo lūgumu neievēroja, bieži viņš pēcāk nonāca visai nepatīkamās situācijās. Patiesībā tieši dēl šāds attieksmes pret matiem arī parādījās  pēdējās vēlēšanās uz nāvi notiesātajam.

Ja vīrietis nēsā grus matus viņš ir patstāvīgāks savos spriedumos, mazāk pakļaujas sabierdības iespaidam, bieži garo matu enerģija vīrietī transformējās kā fiziskais spēks vai gaišredzība.

Smalki un rupji mati, sprogaini un taisn. Smalki mati liecina par smalku  enerģētiskās pasaules uztveri, jūtīgumu,  bet rupji – par vienkāršotu dzīves uztveri. Cilvēkus ar smalkiem matiem ir vieglāk samulsināt. Taisni mati liecina par emocionālu stabilitāti, bet sprogaini par spēcīgu emocionalitāti.

Visbeidzot par seno Ēģipti – lai aukstākā Ēģiptes aristokrātija būtu paklausīga pristeriem, faroniem ieviesa tradīciju skūt galvas, bet lai piesaistītu seksuālo enerģiju izmantoja  īpašu fallisku simbolu „menat”, kuru bizes vietā nēsāja uz mugurkaula. Menat deva iespēju sazināties ar senču gariem (to astrālajiem ķermeņiem?!) un p at stāties ar tiem miesiskos sakaros. Iespējams ka daļa leģendu par inkubiem un sukubiem savus pirmsākumus ņem senajā Ēģiptē.




Kategorija: Baltu mantojums - Dainas, zīmes | Pievienoja: Saulite (26.02.2014) | Autors: Māris Pelēkais
Skatījumu skaits: 3309 | Reitings: 5.0/3
Komentāru kopskaits: 0
Pievienot komentārus var tikai reģistrēti lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]
Mūsu aptauja
Kādu informāciju meklējat vietnē?
Atbilžu kopskaits: 2403
Mini-čats
Vietnes draugi
Statistika

Kopā Online: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0

Copyright © reiki.ukoz.lv 2024 Grāmatu un tulkojumu jebkāda veida pārpublicēšana - aizliegta!
Bezmaksasmājas lapu uzturēšana - uCoz