Es vēlu visiem Laimi! 

Vietnes izvēlne
Ieejas forma
Sadaļas kategorijas Kategorijas iedaļa

Mantras un to nozīme [42]
Vēdiskā filozofija [78]
Vēdiskie ēšanas paradumi [16]
Tiem, kas vēlas uzlabot dzīves kvalitāti ar Vēdu zināšanām par pareizu uzturu
Meklēšana
Galvenie » Raksti » Vēdiskā filozofija » Mantras un to nozīme

Mantras jēdziens

Mantras ir skaņā iekodēta informācija.

(Pasaule ir radīta ar vārdu (skaņas) palīdzību. Skaņa ir impulss kustībai. Katrai elementārdaļiņai ir sava kustība, vilnis, skaņa, starojums, forma.). Katra skaņa ir konkrēta objekta VĀRDS jeb MANTRA. Jo vienkāršāka un īsāka ir mantra, jo tajā ir vairāk informācijas.

Jēdziens MANTRA radies no sanskrita vārdiem MAN (prāts) un TRA (atbrīvot, paplašināt).

Mantras parasti tiek atkārtotas konkrēta mērķa sasniegšanai. Atkārtojot kādu mantru, sev var piesaistīt noteiktas rakstura īpašības.

Mantras atkārtošanas sākumā ir noteikts enerģijas daudzums. Mantru atkārtojot un klausoties ritmu un skanējumu, tās vibrācija, savukārt, pastiprina mūsu enerģētisko spēku, tādējādi paceļot cilvēku ļoti augstos apziņas līmeņos.

Piem., mantra: OM NAMO BHAGAVATĒ VASUDĒVAIJĀ stimulē radošā, uzvarošā, laimi nesošā aspektu. Lietojot šo mantru, var cerēt uz labklājību un veiksmi.

SO - HAM mantra stabilizē elpošanu un optimizē visu orgānu darbību. Ieelpa - So, izelpa - HAM. Kad elpa izlīdzinājusies, var pāriet tikai uz OM, kas sākas ieelpojot un beidzas izelpojot.

Ar mantras atkārtošanu var izsaukt stihiju, būtņu vai dievību iejaukšanos kādā procesā.

Nostabilizējot prātu ar mantrām, cilvēks sāk izjust savu iekšējo spēku un pašapziņu. Tam, kas dzied mantras, sākas vīzijas jēdzienu līmenī, kļūst stiprākas jūtas un rodas vēlēšanās darboties.

Mantru var aizsūtīt neierobežotā attālumā (arī uz citām dimensijām).

Jebkurā vietā to iespējams atšifrēt meditācijā.


Kā tiek sasniegta "augstāka apziņa" no zinātnes viedokļa:

Mantra ir apzināti izvēlēta doma. Ja jūs citas domas aizvietosit ar mantru, tām vairs vienkārši nebūs vietas. Mantra sastāv no pacilājošām skaņas vibrācijām. Skandējot vai skaitot mantru, jūs stimulējat aukslēju meridiānu punktus, aktivizējot hipotalāmu un maināt smadzeņu augstāko centru ķīmisko sastāvu.

Jogu skolotāji apgalvo, ka paātrināt sevis kā centra apzināšanos var klusējot vai meditējot jeb arī ilgstoši atkārtojot savu vārdu (kā mantra tiek izvēlēts paša vārds). Mērķis tam ir piespiest savu prātu koncentrēties uz Es ideju. Daudzi patstāvīgi praktiķi nejauši atklājuši šādu metodi un piedzīvojuši kaut ko līdzīgu iekšējai atklāsmei. Ievērojams piemērs ir lords Tenisons, kas šādā veidā sasniedza ievērojami daudz. Viņš atkal un atkal atkārtoja savu vārdu un apcerēja savu personību. Pakāpeniski viņš esot sācis apzināties savu personību, iepazīt savu dabu un savu nemirstību. Īsi sakot, viņš sevi iepazina kā reālu apziņas centru.

 

Mūsu pasauli veido enerģija, kas vibrē. Dažas enerģijas, piemēram, nedzīvu priekšmetu enerģija, vibrē lēnāk vai ar zemāku frekvenci. Savukārt citas, piemēram, domas vibrē tik strauji, ka mēs tās nevaram ieraudzīt. Spēja sajust enerģiju, kas vibrē ar augstāku frekvenci, palīdz mums tuvoties saplūšanai ar visaugstāko vibrāciju, ko dažkārt dēvē par Dievu.

   Ikviena mūsu doma vai jūtas atrodas noteiktā vibrāciju frekvencē. Izmantojot mantras, mēs savu prātu virzām uz augstākām frekvencēm. Mantru joga ir mehānisms, kas palīdz savienot atsevišķo ar veselo. To panāk, ar mantras ritmiskā spēka palīdzību savienojot individuālās apziņas skaņu vibrāciju ar universālās apziņas vibrācijām.

   Mantras iedarbība ir atkarīga no reflektoriskajiem punktiem uz mēles un mutē. Mīkstajās aukslējās ir 84 šādi punkti. Runājot tie ar mēli tiek stimulēti. Nospiežot pareizo kodu, smadzenes saņem signālus, kas atslēdz augstākos centrus. Mantra ir sena metode kodu nosūtīšanai. Arī pozitīvi apgalvojumi, kas izteikti dzimtajā valodā, ir iedarbīgs pārvērtību līdzeklis. Tās ir sava veida mantras, kas labvēlīgi ietekmē prātu.

   Mantras skaņu var virzīt tā, lai tā atbalsotos dažādās ķermeņa vietās, visbiežāk tā tiek raidīta uz trešās acs punktu. Novirzot skatienu vai koncentrējot uzmanību uz šo punktu un vienlaikus skandējot mantru, trešās acs apvidū tiek izraisītas vibrācijas. Citi biežāk lietotie centri ir nabas, sirds un vainaga centrs galvas virspusē.

   Laika gaitā mantru skaitīšana tā pilnveidojas, ka visas mantras kļūst džapa. Tas nozīmē „atbalsot mantru”. Džapa ir process, kura laikā mantra tiek projicēta kosmosā un tad atstarota atpakaļ pie jums. Kad džapa ir apgūta, jūs varat sadzirdēt mantru, pat nepamanot, ka esat to izrunājuši.

   Džapa noved pie tapasa – prānas iekšējā garīgā siltuma. Tapass attīra un nostiprina nervu sistēmu. Džapa bieži tiek izpildīta, izmantojot kreļļu virkni, ko sauc par mālā.

/”Kundalini joga” 33.lpp./


Iepriekšējā noskaņošanās

   Kundalini jogā izmantotas skaņu vibrācijas (mantras), lai savienotos ar augstāko patību un šīs senās mācības kopēju iepriekšējām paaudzēm. Saskaņā ar jogas mācību, ja skaņas izraisītā vibrācija atbilst tam vai kaut kādā veidā atspoguļo to, ko tā apzīmē, tā ir svēta valoda. Tas ir tādu valodu kā sanskrits un gurmukhi pamatprincips. Šo seno zilbju skandēšana ir visātrākais ceļš uz vibrējošo saskaņu starp mums un universālo apziņu.

ONG NĀMO GURU DEV NĀMO

   Ong ir bezgalīgā radošā enerģija. Tas ir variants kosmiskajai zilbei om, kura apzīmē Augstāko garu, Apslēpto radītāju. Darbībā, radošā stāvoklī tā kļūst par ong. Skandējot ong, viegli ievelciet nabu uz iekšu un deguna pamatnē vibrējiet skaņas ng.

   Nāmo ir tāda pati sakne kā vārdam nāmeste, kas nozīmē „godbijīgs sveiciens” vai „es noliecos jūsu priekšā”. (Variants „namastē”: „Dievišķais manī sveicina dievišķo tevī”) Ong nāmo nozīmē „es piesaucu bezgalīgo radošo spēku”.

   Guru ir skolotājs vai gudrības simbols. Gu apzīmē tumsu, bet ru – gaismu. Tātad guru nozīmē „tas, kas ved no tumsas uz gaismu”. Pirmo zilbi gu izrunā ļoti īsi, bet otro zilbi ru – garāk; vārds kopumā skan „gurū”. Skaņu r izrunā vibrējoši, piespiežot mēli mīkstajām aukslējām

   Dev nozīmē „caurspīdīgs” vai „ēterisks”. Pēc tam tiek atkaŗtots nāmo.

   Guru dēv nāmo nozīmē „es piesaucu dievišķo skolotāju jeb visaugstāko gudrību”.

   Šo mantru, ko sauc arī par ādi (noteicošo, pirmatnējo) mantru, skandē vai skaita vismaz trīs minūtes katras kundalini jogas nodarbības sākumā, lai nodrošinātu vispilnīgāko iekšējo vadību. Tas ir zelta pavediens, kas saista mūs ar jogas garīgo skolotāju paaudzēm, kuras dzīvojušas pirms mums. Mantra atver kanālu, pa kuru plūst kundalini jogas enerģija.

   Lai skandētu šo mantru (arī citas), apsēžas ar taisnu muguru, sakrusto kājas un aizver acis. Plaukstas sakļautas un īkšķu locītavas piespiestas krūšu kaulam. Dziļi ievelk elpu un vienā elpas vilcienā noskaita visu mantru vai arī noskandē ong nāmo, tad vēl ievelk elpu un noskaita guru dēv nāmo. Zilbi dēv skandē par minora tercu augstāk nekā pārējās zilbes. Noskaita vismaz trīs reizes.

   Lai pasargātu ķermeni no ievainojumiem un gūtu lielāku labumu no jogas vingrojumiem, svarīga ir  apziņas veidošana. Mēģiniet atšķirt sliktās sāpes no labajām. Labo sāpju gadījumā jūs jūtat, kā muskulis sākumā pretojas, tas atslābinās un atbrīvojas. Lai veicinātu šo procesu, elpošanu saskaņojiet ar garīgu koncentrēšanos uz mantru (visbiežāk izmanto sat ieelpojot un nam izelpojot) un iztēlojieties, ka jūs atslābināties vēl vairāk. Sliktās sāpes ir tad, ja jūtat, ka muskulis ir pārstiepts, pirms tas ir sagatavots. Esiet prātīgi. Ja jums ir medicīniska rakstura problēmas, nepieciešama tādi pati piesardzība, kā veicot jebkuru citu vingrojumu.   /”Kundalini joga”/

 

Dažas plašāk izplatītas mantras:

Gājatrī Mantra ir daudzus tūkstošus gadus veca un ļoti spēcīga Vēdu Mantra. Tā noder, lai atraisītos no negatīvas karmas. Tā aizsargā, attīra (arī barību) un ved uz apgaismību.
Baba iesaka to dziedāt vismaz trīsreiz, bet labāk deviņreiz dienā. Gājatrī var dziedāt arī ar džapamalu (108 kreļļu virkne). To var recitēt, cik reizes grib, svarīgi, lai kopīgais skaits dalās ar trīs. (S.V.S. - D.)

OM
BHUR BHUVA SVAHA (zeme, gaiss, debesis)
TAT SAVITUR VARENJAM (Tas, Saules, godināsim)
BHARGO DEVASJA DHĪMAHI (mirdzošs, Dieva gaisma, meditēsim)
DHI JO JONAH PRACHODAJAT (prāts, nepārtraukti lūdzam attīrīšanu)

Meditēsim par OM, vissenāko Dieva vārdu, no kā radās trīs plāni - blīvais zemes, smalkākais ēteriskais, vissmalkākais debesu (Bhur Bhuva Suvaha)
Godināsim (Varenjam) visaugstāko neaprakstāmo dievišķo izpausmi (Tat), radošo, dzīvību devēju spēku, kas izpaužas arī Saulē (Savitur).
Meditēsim (Dīmahi) par mirdzošo (Bargo) Dieva gaismu (Dēvasja), kas iznīcina visu tumsu, visu nezināšanu, visu netikumību.
Ak, Dievs, mēs lūdzam Tevi neatlaidīgi (Jonah Pračodajat), lai Tava gaisma apgaismo mūsu prātu (Di).

 

LOKAA SAMASTAA SUKHINO BHAVANTUU

Miers visām dzīvām radībām visās pasaulēs.

 

Asato maa Sad - gamaja;
Tamaso maa Dżjotir - gamaja;
Mritjor maa Amritam - gamaja.

Ved mani uz patiesību;
No tumsas ved mani uz gaismu;
No nāves ved mani uz nemirstību.

 

Om, Shanti, Shanti, Shanti-ii...

Šānti sanskritā nozīmē "iekšējais miers".
Pirmo šānti izsaka (iespējams arī iekšēji - vienkārši kā domu) vēdera apvidū, otrreiz - krūšu rajonā, bet trešoreiz - galvas virspusē. Iedarbojas nomierinoši. Lietojama ikreiz, kad nespējam adekvāti reaģēt vai rīkoties.

Piezīme: www.champi.multiservers.com/
Kategorija: Mantras un to nozīme | Pievienoja: Saulite (29.01.2010) W
Skatījumu skaits: 2336 | Reitings: 5.0/2
Komentāru kopskaits: 0
Pievienot komentārus var tikai reģistrēti lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]
Mūsu aptauja
Kādu informāciju meklējat vietnē?
Atbilžu kopskaits: 2404
Mini-čats
Vietnes draugi
Statistika

Kopā Online: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0

Copyright © reiki.ukoz.lv 2024 Grāmatu un tulkojumu jebkāda veida pārpublicēšana - aizliegta!
Bezmaksasmājas lapu uzturēšana - uCoz