Ciešanu un apziņas ceļš /O.Demidovs/
Mēs
nodzīvojam savu dzīvi, ejot katrs savu ceļu. Katram mums ir savs
unikāls dzīves ceļš. Tomēr visiem mūsu ceļiem ir kas kopējs. Un šis
kopējais ir ciešanas. Dzīvojot savu dzīvi un apgūstot
dzīves mācības, mēs šādā vai tādā mēra izjūtam ciešanas, kuras mums
vajadzīgas, lai ko iemācītos un izprastu. Apkopojot visu augšminēto,
varētu teikt, ka gandrīz visi cilvēki, ar maziem izņēmumiem, dzīvo un
apgūst dzīves skolu, ejot ciešanu ceļu.
Kā var
noteikt šo jēdzienu „ciešanas” un, ko tieši var uzskatīt par ciešanām?
Lūk, daži šo jēdzienu traktējumi, kur katrs no tiem ir pareizs.
Ciešanas – mocības, fiziskās un dvēseliskās sāpes.
Ciešanas ir galēji nepatīkamu, mokošu sajūtu kopums, kas saistīts ar fizisko un garīgo diskomfortu, stresu, mocībām.
Ciešanas – tās ir ikdienas fiziskas un garīgas sāpes, bailes, depresija u.t.t.
Budisms
runā par visu caurstrāvojošām ciešanām, kas rodas pateicoties
nezināšanai un maldiem, kas attiecas uz realitāti. Mūsu prāts un
ķermenis atrodas karmas ietekmē (tendencēm, kas radušās no mūsu pagātnes
rīcības), kā arī kaitīgu emociju, tādu kā, piesaistes un naids,
ietekmē. Pat neitrāli emocionāli stāvokļi nav brīvi no cēloņiem un
apstākļiem, kurus cilvēks nav spējīgs kontrolēt. Cilvēks ir iesaistīts
procesā, kurā ir ieliktas ciešanas.
No
šiem nosacījumiem skaidri ir saskatāmi ciešanu iemesli, iemesli, kas ar
dzelzs ķēdēm piesaista cilvēku ciešanu ceļam un ciešanu iemesliem, kas
būtībā arī ir ciešanas. Tikai pārvarot šos iemeslus, var noiet no šī
ciešanu ceļa un nostāties uz apziņas ceļa, kas ir
harmonisks un dabīgs. Šie iemesli ir – neziņa, maldi, smagas karmas
ietekme, visa veida kārdinājumi (slava, vara, nauda, sekss, apzināta
kalpošana ļaunumam), neauglīgas emocijas un nevajadzīga pieķeršanās
ietekme, pie kurām var pieskaitīt bailes, pesimismu, bezizeju, negatīvo
domāšanu, visus atkarības veidus (alkoholu, smēķēšanu, narkotikas,
azartspēles u.c.).
Bet
ciešanas, lai gan skaitās pretdabiska parādība, tomēr ir viens no
apmācības veidiem. Lai saprastu „kā vajag rīkoties”, mums tāpat ir
jāizprot arī „kā nevajag rīkoties”.
Dzīve
mums sagādā situācijas un attiecības, kurās mēs ciešam un, kā likums,
šīs ciešanas mūs vedina uz pārdomām par iemesliem, kas izsaukuši šīs
ciešanas. Mēs meklējam iemeslus, uzdodam jautājumus – „kas vainīgs?!” un
„Kad tas viss beigsies?!”, tā meklējot tos, kas ir atbildīgi par mūsu
ciešanām kaut kur ārpus sevis, ārējā pasaulē. Un kamēr mēs tā
rīkosimies, mūsu ciešanas turpināsies. Situācijas sāk atkārtoties,
turklāt ar katru reizi smagākā formā. Tikai tad, kad mēs paši izprotam,
vai kāds pamāca mūs, ka tikai mēs paši, nevis kāds cits, esam atbildīgi
par savām ciešanām, mums paveras iespēja mainīt situāciju. Kad mēs
saprotam un pieņemam, ka mēs paši veidojam savu dzīvi tādu, kāda tā ir,
ar savu domu, vārdu, jūtu, darbu un ticības palīdzību, tad mēs
neizbēgami nonākam pie secinājuma par to, ka mēs arī varam to visu
mainīt.
Daudziem
šķiet, ka ciešanas ir neizbēgama mūsu dzīves sastāvdaļa un ar to
vienkārši vajag samierināties, vienkārši ciest, kā mēdz teikt, Dievs
cieta un mums vēlēja. Bet vai jums neliekas, ka šeit kaut kas nav
pareizi, kaut kas pietrūkst? Vai nevar kaut kā iztikt bez ciešanām? Kas
jums ir teicis, ka ciešanas ir obligātas, pie visa sava pretdabiskuma?
Varbūt pastāv kāds dabiskāks dzīves un apmācību ceļš?
Mūsu
eksistences jēga cilvēka veidolā ir tajā, lai mūsu dvēsele mācītos,
iegūtu pieredzi, kuras rezultātā mēs iegūtu nemirstību, mūžīgu esību
priekā un pilnībā. Dvēseles pieredze – tas ir viss ar ko mēs šurp
atnākam un nodzīvojam dzīvi pēc dzīves, mainot ķermeņus un scenārijus.
Un kāpēc šai pieredzei ir jāiet tikai caur ciešanām? Vai tad nevar apgūt
mācību vienkārši izprotot jēgu? Protams, var. Galvenais mācībā jau nav
tas, kādā ceļā mēs to apguvām, bet gan tas, vai mēs pilnībā to esam
apguvuši? Tātad, eksistē arī cits ceļš, kas izslēdz ciešanas, ceļš, kuru
iet augstākā garīguma sekotāji, apziņas ceļš. Izskatot un vispārinot
katru cilvēka noieto ceļu, mēs varam piemērot vienu no diviem
jēdzieniem: ciešanu ceļš, vai apziņas ceļš.
Cilvēkam,
kurš iet ciešanu ceļu, var šķist nereāls apgalvojums, ka iespējams
dzīvot bez ciešanām. Tas ir saprotams, cilvēks cieš pats un redz
ciešanas sev apkārt. Viņš vienkārši nav spējīgs ieraudzīt citu ceļu, ja
kāds par to nepastāsta. Noticiet, dzīve bez ciešanām ir iespējama.
Ciešanas attālinās no mums, nav vajadzīgas mums kā stimuls, ja mēs
tiecamies uz sevis izzināšanu, uz kosmosa likumu apzināšanu un garīgo
attīstību. Šajā gadījumā mūsu mācības pārvēršas situāciju un scenāriju
harmoniskā apguvē. Jo harmoniskāki jūs esat, jo harmoniskākas situācijas
jūs radāt savā dzīvē. Nav iespējama dzīve bez grūtībām, bez garīgo,
fizisko un emocionālo spēku piepūles. Grūtību pārvarēšana nav ciešanas,
bet gan varoņdarbs, tas rada mūsos gandarījuma izjūtu, nostiprina
pašcieņu un ticību sev. Bet ciešanas, it sevišķi pārmērīgas, tieši
otrādi, visu var sagraut. Tā nav taisnība, ka ciešanas mums palīdz
garīgi pacelties. Tie ir maldi, kurus mums uzspiež dažas reliģiskās
mācības. Ir pilnīgi lieki apzināti sev radīt grūtības un problēmas ar
mērķi „izciest” kādu garīgu dāvanu. Tas ir pretdabiski. Dabīgās jūtas ir
prieks, vieglums, laime, mīlestība, labsirdība, piedošana citiem un
sev. Tas ir apziņas ceļš. Ciešanas palīdz sasniegt gatavību nostāties uz
šī ceļa, tajā ziņā, ka kādreiz ciešanas var sasniegt tādu pakāpi, ka
cilvēkā var atmosties iekšējs spēks, kas pārrauj baiļu važas. Bet tikai
apziņas ceļš ir garīgās attīstības ceļš. Tāpēc pilnīgi nelietderīgi ir
turpināt ciešanu ceļu, domājot, ka tās mūs vedīs uz garīgumu. Tas ir
tāpat, kā turpināt kalt zobenu, kad tas jau izkalts – rezultātā mēs
iegūsim mazu dzelzs gabaliņu, kurā nebūs ne vēsts no zobena. Vienmēr ir
jācenšas pārtraukt ciešanas. Maldīga samierināšanās ar savām ciešanām
nav dabīga un neved pie to pārtraukšanas.
Ja
mēs palūkosimies uz to, kā darbojas dabas resursi, tad mēs ievērosim,
ka tiem raksturīgs vieglums, nepiespiestība, harmonija. Augi nemēģina
augt, tie vienkārši aug. Zivis nemēģina peldēt, bet vienkārši peld
tāpēc, ka tāda ir to daba. Var minēt daudz šāda veida piemērus.
Kad
mēs apgūstam harmonijas spēkus, prieku un mīlestību, mēs sasniedzam
panākumus viegli, bez piepūles. Izprotot to mācību, kuru mums sniedz
daba, mēs viegli varēsim sasniegt nospraustos mērķus. Cilvēka dabā ir
ielikta spēja materializēt savus nodomus viegli un bez piepūles. Kad mūs
vienmēr un visur vada Mīlestība, mēs pieliekam vismazākās pūles, jo
atrodamies Radītāja enerģiju dabiskā plūsmā.
Tagad par galveno. Kā praktiski mēs varam pāriet no ciešanu ceļa uz apziņas ceļu? Ar ko sākt? Kādam jābūt pirmajam solim?
Vajag
pieņemt stingu lēmumu turpināt savu attīstību tikai pa augšupejošo
garīgās attīstības apziņas ceļu, un par šo savu lēmumu vajag paziņot
Radītājam un Visumam. Vajag izteikt šo lēmumu, piesaucot savu Augstāko
Es.
Piemēram, tā:
„Es
Esmu Tas, Kas Es Esmu! Es apzināti izvēlos augšupejošo Gaismas un
Mīlestības ceļu, Apziņas ceļu. Es atsakos no lejupejas un ciešanu ceļa,
pateicos un atlaižu šo ceļu Skolotājus un Sargeņģeļus. Atsakos no visiem
reliģiskajiem, maģiskajiem un cita veida rituāliem, kas bija veikti ar
mani pagātnes enerģijās šajā vai iepriekšējās dzīvēs un, kas enerģētiski
piesaista mani ciešanu ceļam. Es šeit un tagad attīstos tikai pa
augšupejošu evolūcijas un augšāmcelšanas ceļu caur apziņu. Man jau
šodien ir Kosmiskie Gaismas un Mīlestības Skolotāji un Sargeņģeļi”.
Avots: http://www.sirius-centrs.lv/lv/section/index/menu_item_id/57/section_id/51 |