Es vēlu visiem Laimi! 


Vietnes izvēlne
Ieejas forma
Meklēšana


[ Jaunas vēstules · Dalībnieki · Foruma noteikumi · Meklēšana · RSS ]
  • Lappuse 1 no 1
  • 1
Foruma moderators: Saulite, Neroli  
Uguns rituāls
SauliteDatums: Piektdiena, 21.09.2012, 09:34 | Ziņojums # 1
Vietnes veidotāja
Grupa: Administratore
Ziņojumu skaits: 702
Reputācija: 1
Statuss: Oflain
UGUNS RITUĀLS

Lai veiktu Uguns rituālu, vispirms ir jāzin, kādam mērķim tas ir vajadzīgs. Mērķi var būt dažādāki:

kaut ko jaunu uzsākot;

dziedināšanai;

pateicībai par kaut ko;

par godu bērna piedzimšanai;

lai iesvētītu, attīrītu konkrēto vietu no negatīvām enerģijām u.t.t.

Uguns rituālu parasti veic pie dabas, ūdens tuvumā. Rituālu var veikt viens pats, bet ja tajā piedalās apmēram 100 cilvēku, tad tā iedarbības lauks ir līdz 60 km.

Ir jābūt mierīgam, labi iezemētam, visiem vārdiem ir jābūt patiesiem. Jāsaprot, ka caur tevi iet visa enerģija, kas būs nepieciešama pārējiem dalībniekiem. Ir jābūt pilnīgā harmonijā ar sevi, tad uguns atbildēs, ir jāprot sarunāties ar uguni:

„mums ir vienas asinis”;

„es esmu uguns un tu esi es”.

Ugunsrituals

Vislabāk Uguns rituāla laiku un vietu ir noteikt astroloģiski, ja tas nav iespējams, tad to dara tad, kad var.

Pastrādā ar vietu fiziski vai domās, pateicas vietai par iespēju veikt šeit rituālu.

Malkai priekš ugunskura ir jābūt skaistai, labas kvalitātes. Neņem malku, kura dod melnus dūmus. Ugunskuru aizdedzina ar 9 skaliņiem, kas ņemti no viena koka gabala (pīlādzis, apse, ābele, priede). Ugunskuru var arī izrotāt, piem.ar kadiķi.

Ja rituāla ugunskurs negrib aizdegties, tad rituāls ir jāpārtrauc.

Ugunskuru veidi:

piramīda (dziedniecībai);

trijstūra veidā (aizsardzībai);

piecstaru zvaigznes veidā (pagātnes sadedzināšanai);

sešstaru zvaigznes veidā (veiksmei).

Uz Uguns rituālu ielūdz stihijas, sasauc garus aiz muguras, blakus cilvēkus, kuri nevarēja ierasties.

„Atnāk tikai aicinātie, neaicināto nebūs. Aicinu visus, kas nāk no gaismas un mīlestības. Pārējiem durvis ciet”.

Tad var iekurt ugunskuru.

Rituāla laikā notiek Uguns māmiņas uzrunāšana, ziedojumu došana un slavināšana.

„Lūdzu mīļā Uguns attīri mūs, sadedzini visus sārņus, kas traucē mums dzīvot. Attīri, sadedzini visus sārņus, visu melno, kas traucē mums dzīvot, būt laimīgiem. No visas sirds tevi lūdzu”.

Dažas Dainas, kuras dzied Uguns rituālā:

Guntiņa māmiņa, es tava meitiņa,

Uguntiņa māmuliņa, nāc ar mani parunāt.

Uguntiņa māmuliņa, dod man savu svētībiņu,

Sildi manu augumiņu, tīri manu dvēselīti.

Visi meži uguņiem pilni, visi ceļi atslēgām,

Visam gribu cauri ieti, vaļā vērti atslēdziņ.

Visam varu cauri ieti j ar Dieviņa palīdziņ.

Saules rīti, Dieva rīti, zīmju zīmēm izrakstīti.

Es lasīju tās zīmītes, ko saulīte atsūtīja –

Še krustiņis, tur krustiņis, vidū balta atslēdziņa.

Nāc nākdama, tu, meitiņa, visi Gari tevi gaida;

Visi Gari tevi gaida, saules ziedu atnesot.

Nu atnācu, attecēju, nu sakūru Uguntiņu,

Lai ziedēja Zelta puķe deviņiem i zariņiem;

Lai ziedēja Saules puķe līdz pašām i debesīm.

Uguns puķe – Zelta puķe, visu grieza labumā,

Uguntiņa – Dzirkstelīte, visa laba devējiņa,

Uguntiņa Māmuliņa visam deva svētībiņu –

Silda manu augumiņu, tīra manu dvēselīt,

Silda visu pasaulīti, tīra visu pasaulīt –

Lai sadega nelaimīte, kā uguņa dzirkstelīt.

Sajāja bramaņi augstajā kalnā,

Sakāra zobenus Svētajā kokā.

Svētajam kokam deviņi zari,

Ik zara galā, deviņi ziedi,

Ik zieda galā deviņas ogas.

Atskrēja bitīte, paņēma vienu,

Aiznesa mīļ Māras šūpulē.

Visi zin, ka ir jālasa Jāņu zāles, un, ka tām piemīt īpašs spēks. Pļavas pašas aicina nākt, iebrist, iekrist tajās. Salasītās zāles visbiežāk tiek lietotas tējām, pirtīm, rotājumiem. Taču tās var izmantot arī Uguns rituālam. Ir jāsalasa trejdeviņas zāles – trīs pušķīši, katrā deviņas zāles. To dara vienatnē un klusumā. Katrai zālei – puķītei, augam ir jāvēlas sava vēlēšanās: pirmās deviņas – par sevi, otras deviņas – par tuviniekiem, trešās deviņas – par zemi, tautu, valsti, pasauli. Ir jāatceras, kura zāle ir kurai vēlmei.

Vēlāk, pēc saulrieta, kad ugunskurs ir iekurts, tajā met zāles, katru pa vienai, domās vēlreiz atkārtojot vēlēšanos un piebilstot vārdus „Lai top!”.
http://www.e-ezoterika.lv/index.p....lang=ru


Mīlu šo brīnumjauko pasauli!!!

e-pasta adrese - sandra.zukovska@gmail.com

 
SauliteDatums: Piektdiena, 21.09.2012, 09:35 | Ziņojums # 2
Vietnes veidotāja
Grupa: Administratore
Ziņojumu skaits: 702
Reputācija: 1
Statuss: Oflain
Māris Pelēkais

Uguns ir vistīrākā, visspēcīgākā enerģija. Tā attīra cilvēka visus – gan materiālos, gan nemateriālos ķermeņus, attīra auru cilvēkam, mājai, planētai. Taču, lai uguns nekļūtu ļauna un badīga, tā jābaro, dodot tai pa druskai no sava galda.

Šim nolūkam mūsu indoeiropiešu senči ir piekopuši īpašu uguns rituālu. Kā tieši tas noritējis, gan piemirsts. Par laimi, Rasma Rozīte ir atvedusi līdzīgu rituālu no sava skolotāja Indijā. Taču šis rituāls īsti neatbilda vietējām tradīcijām. Vairākas vietējās zintnieces mēģinājušas šo rituālu latviskot. Man ir gadījies redzēt, kā Jāņos Kundu pilskalnā Kuldīgas skolnieku grupai to izpilda Māra Dāldere, līdzīgu rituālu veic zintniece Laima Kārkliņa. Savus padomus rituāla pilnveidē dažādos tā tapšanas posmos nav liegušas arī zintnieces Andželika Zelma Tamaša un Dzidra Rijniece.

Atmiņā Māras Dālderes izstrādātais rituāla variants

Dodoties uz svētvietu, vispirms tās saimniekam vai sargātājam jālūdz atļauja ieiet svētvietā un svētība. Svētvieta ir vieta, kurā ir tīrs energokanāls starp Debesīm un Zemi. Vairums Latvijas svētvietu ir mākslīgi veidotas ar senu un spēcīgu rituālu palīdzību. Tāpēc, lūdzu, izturieties ar cieņu pret senču mantojumu un neizmantojiet svētvietas eksperimentiem, lai apmierinātu savu ziņkāri! Vēlamais rituāla dalībnieku skaits ir 9, bet var būt arī vairāk.

Kā gatavoties rituālam? Laicīgi vasarā jāsavāc svaigi, Saules tecināti egļu un priežu sveķi. Tad kadiķītim jāpalūdz atļauja nogriezt sausos zariņus. Ņem sausu kadiķa zariņu apmēram īkšķa resnumā un ar nazi sašķeļ 4 daļās, vienu tā galu līdz pusei apsmērē ar svaigu priežu un egļu sveķu maisījumu attiecībā 1 : 1. Šādi veidotu kociņu uzskata par vietējo ekvivalentu vīraka nūjiņai. Ja gribat praktizēt šo uguns rituālu, jums būs nepieciešams šādu nūjiņu krājums. Nūjiņu garums, cik man zināms, nav noteikts, bet es ieteiktu izmantot 5 collas garas nūjiņas, jo šādam garumam pašam par sevi piemīt spēks.

Sagatavošanās. Trīs vīraka nūjiņas izmanto, lai attīrītu rituāla vietu. Būtiska detaļa – vīraku nedrīkst aizdedzināt ar sērkociņu – ja nav cita uguns avota, vispirms ar sērkociņu aizdedzina skaliņu un no šī skaliņa aizdedzina vīraku. Šī attīrīšana īpaši rūpīgi jāveic, ja rituālu nākas veikt nepiemērotā laikā – t.i., ja tas nenotiek senču svinamajās dienās. Svarīgi ielāgot, ka rituāls pēc iespējas jāveic bez apaviem kājās:

Es atnācu uguntiņu
Basajām(i) kājiņām.

Uguni veido sekojoši: uz iesildītas vietas liek vīraku, skaliņus, kadiķa zariņus, var arī bērza tāsis, bet nedrīkst lietot papīru. Malku – lielas, skaldītas lapu koku šķilas krauj akas veidā. Ap uguni liek ozollapu vainagu, patiesībā – viju, jo gali nav sasieti kopā, un novada jostu, rotā ar ziediem, kas gan nav obligāti. Apkārt saliek ziedošanai un cienāšanai paredzētos produktus – trauciņus ar graudiem un sēklām, ogām, augļiem, medu, mājās brūvētu alu, tīru avota ūdeni, zāļu tējasun vainagus. Aizdedzina skaliņu, no skaliņa vīraku, no vīraka – ugunskuru. Norisi pavada ar dziesmu – dziesmas var variēt pēc izjūtas, sēžas ar labo plecu pret ugunskuru ciešā enerģētiskā lokā. Dzied:

Es sakūru uguntiņu
No deviņi žagariņi:
Sildās Dievs, sildās Laima –
Mana mūža licējiņi,
Sildās mans augumiņis,
Sildās mana dvēselīte.
Dedzi, dedzi uguntiņa,
Tu nezini, ko tev došu –
Es tev došu ziediņami
Trejdeviņas dzirkstelītes;
Trejdeviņas dzirkstelītes,
Pret Saulīti uzlēkušas.
Lai sadega nelaimīte
Kā uguņa dzirkstelīte!

Ziedojums ugunij. Kad rituāla ievada daļa ir pabeigta, tagad jāsāk uguns barošana. Uguni sāk barot pie dziesmas vārdiem: „Es tev došu ziediņami...” Vadītājs pa saujiņai met ugunī graudus un dod arī katram klātesošajam iemest pa saujiņai graudu ugunī pretēji pulksteņa rādītāja virzienam. Lej ugunī alu, medu, bet ūdeni tikai slaka uguns virzienā. Tas aizņem laiku, tāpēc var dziedāt citas dziesmas: “Lēni, lēni Dieviņš brauca”, „Šķērsu dienu Saule tek” vai „Pie Dieviņa gari galdi”. Dalībnieki var mest ugunī arī savas individuālās veltes, piemēram, ziedu pušķus, pagājušo Jāņu vainagus, arī graudus un sēklas.

Cienāšana un svētīšana. Kad uguns pabarota, sākās rituālā daļa – cienāšana un svētīšana, kuru uzsāk ar vārdiem:

Dieviņš deva, Dieviņš deva,
Dievs rokā(i) neiedeva;
Dievs rokā(i) neiedeva,
Kamēr paši nepelnīja.

Laimes māte, Darba māte –
Abas vienu ceļu gāja:
Darba māte darbu deva,
Laimes māte samaksāja.

Rīkojas vadītājs un vadītāja palīgs, pie kam – ja rituālu vada sieviete, palīgam jābūt vīrietim, un otrādi. Abi apstaigā visus klātesošos, piedāvājot rudzu maizi, medu un uzdzeršanai ūdeni, ko var aizstāt arī ar pienu vai alu, ja to prasa situācija. Vadītājs katru no klātesošajiem svētī vai nu ar augstāk minētajiem vārdiem, vai ar īpašiem šim gadījumam un šim cilvēkam izmeklētiem vārdiem.

Kad svētīšana pabeigta, visi sadodas rokās aplī ap ugunskuru, pie kam, sievietes un vīrieši stāv pamīšus, un, šūpojot rokas no apakšas uz augšu, uguni piebaro enerģētiski, „sviežot” augšup uguns spēku, lai tas sasniegtu pēc iespējas augstākas Debesu sfēras. Var iztēloties, kā tas pakāpeniski paceļas līdz koku galotnēm, līdz mākoņiem, līdz zvaigznēm, līdz Dievam, ar vārdiem:

Lai Dieviņš ceļu rāda,
Mīļā Laima pavadīja!
Lai darbā(i) Dievs palīdz,
Mīļā Laima pavadīj’!
Dod, Dieviņ(i), kalnā kāpt,
Ne no kalna lejiņā!
Dod, Dieviņi, otram dot,
Ne no otra mīļi lūgt!

Vizualizēšana un izskaņa. Tālāk katrs rituāla dalībnieks var vizualizēt vienu savu vēlēšanos, lai tā piepildās. Ir jāsagaida, līdz uguns pati izdeg. Gaidot var dziedāt un var arī dejot – neizejot no rituālā apļa. Tātad jāizvēlas dejas, kuras dejo 2 koncentriskos apļos. Piemēram, tā var būt auglības deja „Plakanpautis”, kas pie reizes ir tāds kā izlīguma vai miera veicināšanas rituāls (Māras Dālderesrituālos šo laiku izmantoja dziedāšanai un līdzpaņemto, tagad jau apsvētīto, produktu ēšanai).

Kad ugunskurs izdedzis, uguntiņu apsedz ar tai apkārt likto ziedu viju. Ugunspelnus un melnās oglītes ņem līdzi uz mājām kā lauku auglību, mājas svētību un veselību veicinošu līdzekli. Ar ugunskura oglītēm varēja vilkt lietuvēna krustus un citas aizsargzīmes virs vai uz durvīm.

http://www.saulesjosta.lv/modules....thold=0


Mīlu šo brīnumjauko pasauli!!!

e-pasta adrese - sandra.zukovska@gmail.com

 
SauliteDatums: Piektdiena, 21.09.2012, 09:37 | Ziņojums # 3
Vietnes veidotāja
Grupa: Administratore
Ziņojumu skaits: 702
Reputācija: 1
Statuss: Oflain
Uguns rituāls sevis attīrīšanai, veiksmes piesaukšanai

Ugunskura veidi:

Piramīda – dziedniecībai
Trijstūra veidā – aizsardzībai
Piecstaru zvaigznes veidā – pagātnes sadedzināšanai (aizsardzības aplis apkārt, vidū augstāks; ja sveces – lielāka,garāka svece)
Sešstaru zvaigzne – veiksmei

Vispirms Uguns mātes piesaukšana, barošana, slavināšana. Rituāla laikā turpina barot, pateikties, slavināt. Bez Uguns Gara (Uguns Mātes) – ugunskurs ir tukšs.
Ļaunos garus var ievilināt ugunī, barojot, piesaucot, pēc tam uzzīmē apkārt apli, lai netiek prom. Lūdz Uguns Mātei sadedzināt, nosūtīt labākā, augstākā pasaulē.
Rituāla laikā var piesaukt dievības un cienāt caur uguni.

Rituāla norises shēma.

Ugunskura izveidošana, ja ar svecēm - saliek un aizdedzina sveces. Aicina, baro, slavina Uguns Māti un to pastāvīgi turpina darīt visu rituāla laiku.

Tālāk meditatīvā veidā :

*6. čakra, pakauša punkts, kakla punkts (3 pirksti virs bedrītes), mute – muti atver, lūdz, lai uguns sadedzina visu negatīvu; pakauša punkts, asteskauls, punkts starp lāpstiņām – izelpo negatīvu un lūdz ugunij sadedzināt; izelpošanas brīdī var pagriezt muguru pret uguni.

*6.čakra, saulespinums, asteskauls, pakauša punkts, asteskauls – iztēlojas mugurkaula garumā melnu bultu (naids pret sevi un citiem), iztēlē iebāž roku caur mugurkaula pamatni, saņem bultu, izvelk un met ugunī, lūdzot sadedzināt. Atkārto vēl vairākas reizes, kamēr tīrs.

*6.čakra, pakauša punkts, vēdera punkts (3 pirksti zem nabas, vēdera iekšienē) – savāc vēderā visus apvainojumus, kāpina, tad pie izelpas caur kājām, pēdām ugunī, lūdzot, lai sadedzina. Pēdas tai brīdī pavērstas uz uguni. Atkārto vairākas reizes, kamēr tīrs.

*6. čakra, pakauša punkts, kakla punkts, sirds centrs – iztēlojas ka tur iestrēdzis duncis (ļauni vārdi un domas), izvelk dunci un ieliek ugunī ar asmeni uz augšu – no tā brīža tagad un turpmāk citu cilvēku ļauni vārdi, domas pievelkas kā pie magnēta uz dunča smailes. Lūdz uguni to visu sadedzināt, transformēt.

*6. čakra, astes kauls, padušu punkti – izelpo ugunī visu negatīvu, ja tāds vēl tevī palicis. Atkārto pēc vajadzības vēl. Tad iztēlē aiziet debesīs un sameklē savu veiksmes zvaigzni. Ja nodzisusi, iededz no jauna, ja apsūbējusi, nospodrina.
Noslēgumā pateicas Uguns Mātei un vēl ziedo. Uguns barošana, ziedošana var notikt iztēlē. Tām nav obligāti jābūt materiālām lietām.
http://www.editeveja.lv/?cat=167


Mīlu šo brīnumjauko pasauli!!!

e-pasta adrese - sandra.zukovska@gmail.com

 
SauliteDatums: Piektdiena, 21.09.2012, 09:41 | Ziņojums # 4
Vietnes veidotāja
Grupa: Administratore
Ziņojumu skaits: 702
Reputācija: 1
Statuss: Oflain
Dainas www.draugiem.lv/blogs/?t=my#/blogs/?p=7530718

Mīlu šo brīnumjauko pasauli!!!

e-pasta adrese - sandra.zukovska@gmail.com

 
  • Lappuse 1 no 1
  • 1
Meklēšana:

        
Mūsu aptauja
Kādu informāciju meklējat vietnē?
Atbilžu kopskaits: 2404
Mini-čats
Vietnes draugi
Statistika

Copyright © reiki.ukoz.lv 2024 Grāmatu un tulkojumu jebkāda veida pārpublicēšana - aizliegta!
Bezmaksasmājas lapu uzturēšana - uCoz