J.Dāvis
ALKOHOLA IESPAIDS
UZ IEDZIMTĪBU UN
IZDZIMTĪBU
Alkohols atstāj ļaunu iespaidu uz dzērāja
miesu un garu. Bet vēl ļaunāku iespaidu tas atstāj uz pēcnācēju miesīgām un
garīgām spējām. Zinātne pierādījusi, ka dzērājiem
dzimst slimīgi, kroplīgi un vājprātīgi bērni. Starp tiem ļoti daudz idiotu
(plānprātiņu) un slimu ar diloni, krītamo kaiti un citām indevēm. Dzērāju
bērniem vispār ļoti vāja veselība un divas trešdaļas no tiem nomirst jau līdz
piektajam dzīvības gadam.
Eiropas Krievijā katru gadu piedzima 4 ½
miljonu bērnu, no kuriem pirmajā dzīvības gadā nomira ap pusotra miljona, bet
pavisam vecumā līdz 5. dzīvības gadam nomira vairāk par 3 miljoniem bērnu.
Tātad Krievijā katru gadu līdz 5 gadiem vecu bērnu nomira tik daudz, cik Latvijā
un Igaunijā iedzīvotāju. Bet lielo mirstību starp bērniem Krievijā
visvairāk veicināja tautas viltīgais draugs – alkohols.
Pie dzīvības palikušie dzērāju bērni kā miesīgā, tā garīgā ziņā ir
nožēlojami radījumi, kuri ir par slogu ne tikai vecākiem, bet arī visai
sabiedrībai, jo lielākā daļa ārprātīgo, nervu slimo, pašslepkavu, noziedznieku,
žūpu, izvirtuļu un prostituēto ir dzērāju pēcnācēji pirmā, otrā, trešā vai
ceturtā augumā.
Attiecībā uz iedzimtību un izdzimtību
pazīstamais psihiatrs Morels konstatē pie alkoholiķu pēcnācējiem pirmā
augumā parašu dzert, noziedzību un netiklību, otrā – žūpību, vājprātību un
smadzeņu mīkstināšanu, trešā – grūtsirdību un pašslepkavību un ceturtā –
plānprātību, neauglību un nespēju turpināt dzimumu.
Prof. Bunge pierādīja, ka dzērāju meitas zaudē spēju zīdīt savus
bērnus. Pie tam, reiz mantotā nespēja zīdīt bērnus
caur iedzimtību pāriet uz to pēcnācējiem un paliek par pastāvīgu mantojumu
visos turpmākajos augumos. Bet starp tiem bērniem, kurus baro ar kustoņu
pienu, mirstība 5–6 reizes lielāka, nekā starp tiem, kurus baro ar mātes
krūti. Cik liela mirstība starp bērniem, kurus nezīda pašas mātes, skaidri
redzams no Pirogova komisijas datiem, pēc kuriem agrākās Krievijas zemstu
patversmēs ik no 100 bērniem dzīvi palika tikai 12–16 bērni. 1911. gadā Jekaterinoslavas
bērnu patversmē no visiem tur ievietotajiem 1060 bērniem pie dzīvības palika
tikai 10 bērni, t.i. gandrīz visi bērni nomira. Un par iemeslu šai ārkārtīgai
bērnu mirstībai bija mātes piena trūkums. Vai tiešām šie milzīgie bērnu
mirstības skaitļi nebrēc no zemes uz debesīm?
Zobu slimības ir tēvu dzeršanas sekas.
Prof. Bunge (Šveicē) konstatēja, ka pie muhamedāņu un budistu tautām, kurām
reibinošu dzērienu lietošanu aizliedz ticība, zobu vājība ir gluži nepazīstama
lieta.
Dzērājiem bērni dzimst ar ļoti sliktām gara īpašībām. Pie tam caur iedzimtību mantotas alkoholiķu pēcnācēju tieksmes uz
visādiem netikumiem nav labojamas. Tāpēc starp dzērāju pēcnācējiem ir
vislielākais skaits noziedznieku un sabiedrības padibeņu. Protams, ka šādi
dzērāju pēcnācēji ir sabiedrībai par smagu slogu, un jo vairāk dzērāju kādā
zemē, jo smagāks ir šis slogs. Galvenā kārtā dzērāju un viņu pēcnācēju dēļ
nākas uzturēt policiju, tiesas, cietumus, vājprātīgo namus, nabagmājas,
patversmes u.t.pr.
Alkohola ļauno iespaidu uz pēcnācēju miesīgām
un garīgām spējām pietiekoši skaidri redzam jau no ikdienišķas dzīves.
Bieži veselīgiem, apdāvinātiem un godīgiem vecākiem rodas slimīgi,
neapdāvināti vai noziedzīgi bērni. Pētot atpakaļ izrādās, ka visas šīs bērnu
sliktās īpašības ir viņu priekšteču dzeršanas sekas.
Katoļu zemēs septiņas nedēļas pirms
Lieldienām svin karnevālu (meteņus). Tad veselu nedēļu ēd, dzer un plītē uz
nebēdu. Deviņus mēnešus vēlāk dzimst idioti un kropļi jeb tā saucamie "karnevāla
bērni”. Šādi "karnevāla bērni” gaiši rāda, kādu iespaidu vecāku dzeršana
atstāj uz bērniem.
Dr. Sullivans izdarīja ārkārtīgi daudz
un nopietnu novērojumu pie bērniem, kuri dzimuši no reibinošu dzērienu
nelietotājām un lietotājām mātēm, un atrada, ka līdz otram dzīvības gadam no
pirmajo bērniem nomira 23 % un no otrajo – 56 %.
Ja dzērāju ģimenēs ir liela bērnu mirstība,
tad tas izskaidrojas ne tikai ar to, ka dzērājiem dzimst miesīgi un garīgi
vāji bērni, bet arī to, ka dzērāju ģimenēm līdzekļu trūkuma dēļ nav labas
barības, veselīga dzīvokļa, silta apģērba, pietiekoša kurināmā materiāla,
ikreizīgas ārsta palīdzības, uzmanīgas uzraudzības un citu tam līdzīgu
lietu.
Pētot bērnu mirstības iemeslus dzērāju un
nedzērāju ģimenēs, dažreiz grūti ir izšķirt dzērājus no nedzērājiem un
izzināt, kuri ir lielāki un kuri ir mazāki dzērāji. Tāpat vienmēr ir iespējams
izdibināt citus blakus iemeslus (piemēram, dzīvokli, barību, apģērbu), kuri var
atstāt lielāku vai mazāku iespaidu uz bērnu veselību un tātad arī uz viņu
mirstības skaitu (%). Tāpēc pētnieki bieži taisa mēģinājumus
un novērojumus pie kustoņiem, jo tos var turēt gluži vienādos apstākļos
– divās pavisam atdalītās grupās, vieniem dodot un otriem nedodot alkoholu un
rūpīgi novērojot un salīdzinot mēģinājuma iznākumus abās grupās. Zinātņu vīri
ir jau izdarījuši tūkstošiem līdzīgus mēģinājumus pie suņiem, jūras cūciņām,
trusīšiem, žurkām u.t.pr., dodot alkoholu stipri atšķaidītā veidā vienās grupās
tikai tēviņiem, otrās grupās tikai mātītēm un trešās grupās tēviņiem un
mātītēm. Un vienmēr sakarā ar miesā uzņemtā alkohola daudzumu dzērājiem
kustoņiem dzimst vai nu nedzīvi, vai ļoti vāji un dzīvot
nespējīgi bērni, vai kropļi, vai apveltīti ar citiem kādiem trūkumiem, pie
kam starp dzīvi dzimušiem bērniem sevišķi pirmajā laikā ir ārkārtīgi liela
mirstība. Nav šaubu, ka arī uz cilvēku bērniem alkohols atstāj tādu pašu
iespaidu, kā uz kustoņu pēcnācējiem.
Ja, piemēram, suņus dzirda ar degvīnu, tad
viņi dzemdē nedzīvus vai kroplīgus un dzīvot nespējīgus kucēnus. Gribēdami
izaudzināt gluži mazus sunīšus, kucēniem dod alkoholu. Caur to tiek apturēts
viņu augums. Bet līdz ar to viņi paši, šie, pēc savas dabas prātīgie un
miermīlīgie kustoņi, top padarīti par īstiem idiotiem un ļoti ļauniem radījumiem.
Protams, ka tādu pašu ļaunu iespaidu, kādu alkohols atstāj uz kucēnu miesīgām
un garīgām spējām, tas atstāj arī uz cilvēku bērnu miesu un garu.
Ļaudis ļoti labi zina, kā kopt zirgus, govis,
avis, cūkas un citus lopus, lai nenonīktu to mazuļi un lai uzlabotu to sugu.
Piedzīvojumi un mēģinājumi rāda, ka ja arī visādi labi kopj kustoņus, bet tiem
dod dzert alkoholu pat pavisam atšķaidītā veidā, tad to pēcnācēji apsprāgst
vai nīkuļo un to suga sabojājas. Tāpēc cilvēki nedzirda ar alkoholu kustoņus.
Ja nu cilvēki rūpējas par kustoņu pēcnācējiem un to sugas uzlabošanu, kāpēc
tad viņi tāpat nerūpējas par saviem pēcnācējiem un to sugu, vai nezina, ka
alkohols gluži tādu pašu iespaidu atstāj arī uz viņiem pašiem, viņu pēcnācējiem
un viņu rasi? Kāpēc visi tie, kuri atzīst alkohola baudu par derīgu cilvēkiem,
neatzīst to par derīgu kustoņiem, jo visas baudas vielas, kuras ir derīgas cilvēkiem,
ir derīgas arī kustoņiem?
Šeit tiešām ir jāsaka, ka cilvēki prot runāt
pa bezdrāts telefonu, ceļot uz poliem, lidot pa gaisu, pētīt bezgalīgi lielo
debess platību un neizmērojami sīkos atomus un atrast jaunas pasaules, bet
viņi nekādā ziņā nevar lepoties ar zināšanām par sevi pašu, savu pēcnācēju un
savas rases aizsargāšanu no alkohola.
Zinātniski pētījumi pierāda, ka dzerot
reibinošus dzērienus, alkohols ar asinīm ļoti ātri nonāk arī dzimumu orgānos
un tur sazāļo tiklab bērna dīgļa šūniņas tēva miesās, kā arī oliņu šūniņas
mātes miesās. Tā kā šīs ir ļoti vārīgas, tad tās, tāpat kā smadzeņu šūniņas,
iesūc daudz vairāk alkohola nekā citu miesas daļu šūniņas. Ar to izskaidrojas,
kāpēc alkohols atstāj dzimumu orgānos uz nākamā bērna šūniņām visai postošu
iespaidu. Protams, ka no tādām vecāku miesās sazāļotām un sabojātām šūniņām
var attīstīties tikai kroplīgi, slimīgi, neapdāvināti, noziedzīgi un ar daudz
citiem miesīgiem un garīgiem trūkumiem apveltīti bērni. No tiem daudzi
piedzimst nedzīvi vai nomirst drīz pēc piedzimšanas, bet pārējie izaug par
slogu vecākiem un valstij.
Prof. G.Bunge raksta: "No
visiem mūsu miesas audiem alkohols nebojā tik ātri nevienus citus, kā tos
audus, kuri ražo dīgļa šūniņas. Bet vissvarīgākais un visjaunākais organisms
ir un paliek dīgļa šūniņa, no kuras attīstās bērns. Tāpēc no alkohola
lietošanas nav tik stingri jāsargās nevienam citam, kā pieaugušam cilvēkam tai
vecumā, kad tas ir spējīgs radīt pēcnācējus.”
Prof. H.Martels teic: "Dzērājs ne
tikai sazāļo un nonāvē pats sevi, bet arī sazāļo un nonāvē tos nelaimīgos
bērnus, kurus viņš laidis pasaulē. No ik 100 idiotiem 58 ir dzērāju pēcnācēji.”
Vispār no šeit un agrāk sacītā noskārstam, ka
vislielākais dzeršanas posts pastāv iekš tam, ka alkohols sazāļo smadzeņu
un dzimumu orgānu šūniņas. Un tiešām, sabojādams smadzenes, alkohols
padara dabas valdnieku cilvēku zemāku un muļķīgāku par lopu un, sazāļodams
viņa dzimumu orgānu šūniņas, alkohols sakropļo un iznīcina viņa pēcnācējus.
Jo jaunāks bērns, jo ļaunāku iespaidu uz viņu atstāj alkohols. Bērns pavisam jauns ir tad, kad tikko piedzimis. Tad pietiek dažas
piles alkohola, lai to nozāļotu. Bet vēl jaunāks bērns ir tad, kad atrodas vēl
tēva miesās. Ja nu bērns top saģiptēts un sakropļots jau pašā dīglī tēva miesās,
tad viņš var no mātes miesām pasaulē nākt tikai par kropli un idiotu.
Lai dabūtu krietnu ražu, ir vajadzīgas divas lietas: 1) laba, auglīga
zeme un 2) veselīga, spēcīga sēkla. Laba raža neizaugs
pat visiekoptākajā zemē, ja tajā iesēs sliktu sabojātu sēklu. Tāpēc ikviens
zemkopis iegādā sējai spēcīgu, veselīgu sēklu un novērš visu, kas var to sabojāt.
Ja kāds zemkopis bojātu sēklu pirms tās sēšanas, tad visi viņu uzskatītu par
prātā jukušu, nenormālu cilvēku. Bet ko dara vīri, gribēdami iesēt un
izaudzināt visdaiļākos un visapdāvinātākos radījumus – cilvēkus – kā savus
pēcnācējus? Viņi savu, šim mērķim nolemto sēklu, vispirms novājina, sazāļo
un sakropļo ar alkoholu un tad šādu savās miesās sabojātu bērna dīgli
turpmākai attīstībai nogādā sievas miesās. Protams, ka no novājināta un
sakropļota cilvēka dīgļa sievas miesās var attīstīties un piedzimt tikai vājprātīgi
un kroplīgi bērni. Tāpēc sieva, ja grib dzemdēt miesīgi un garīgi veselīgus
bērnus, nedrīkst uzņemt savās miesās jau vīra miesās ar alkoholu sazāļotu un
sakropļotu bērna dīgli.
Vispār attiecībā uz iedzimtību un dzērāju
pēcnācēju neapšaubāms un negrozāms ir sekojošs likums: "Tēvu grēki tiek
piemeklēti pie bērniem līdz trešajam un ceturtajam augumam.” Pēc trešā
vai ceturtā auguma tēvu grēki netiek piemeklēti pie bērniem, jo tad dzērāju pēcnācējiem
vairs nav bērnu.
Ja alkohols sabojā bērna dīgli vīrieša
miesās, tad tas dara to pašu ar bērnu arī sievietes miesā, ja viņa pa grūtniecības
laiku lieto reibinošus dzērienus. Un tiešām šinī laikā māte baro bērnu
ar savām asinīm. Tāpēc, ja mātes asinīs ir alkohols, tad tas ar asinīm nokļūst
arī bērna ķermenī un tur strādā savu postošo darbu jau pirms bērna piedzimšanas.
Lietojot reibinošus dzērienus zīdīšanas
laika, mātes miesā uzņemtais alkohols pāriet viņas pienā un līdz ar to
bērna ķermenī. Tur tas nomāc jaunā pilsoņa miesas un gara spēkus un sabojā visu
viņa nākamību.
Bērnus dzert pa lielākai daļai iemāca paši vecāki. Nereti mātes un aukles, lai apmierinātu un iemidzinātu bērnus, jau pat
zīdaiņiem dod alkoholiskus dzērienus, sevišķi vīnu. "Labākais līdzeklis”,
saka profesors Krepelins, "padarīt bērnu par idiotu (plānprātiņu) ir to
dzirdināt ar alkoholu. Tūkstošiem mātes aiz nezināšanas sazāļo savus bērnus
ar alkoholu, no ka tie apdullst, top miegaini, zaudē enerģiju un ar laiku
pārvēršas par garīgiem un miesīgiem kropļiem.”
Slavenais angļu dabas pētnieks Darvins,
kurš pats un kura senči bija atturībnieki, raksta: "No manis paša, mana tēva
un mana vectēva piedzīvojumiem, kuri attiecas uz vairāk nekā 100 gadiem, esmu
pārliecinājies, ka nekas nerada tik daudz raižu, slimību un cita posta, kā
reibinošu dzērienu bauda.”
Šis pats Darvins, kurš tik stingri nosodīja
dzeršanu, konstatēja, ka ikkatram dzīvam radījumam ir iedzimta dziņa turpināt
savu dzimumu un atstāt sev pēcnācējus. Dzimuma turpināšanas dzinulis
spiež visas dzīvās būtnes mīlēt savus bērnus, gādāt par tiem un uzupurēties.
Lai nodrošinātu sev un saviem bērniem
eksistenci, visiem dzīviem radījumiem ir jācīnās uztura dēļ. Cīņā dēļ
uztura ir vajadzīgi stipri miesas un gara spēki. Tāpēc šinī cīņā
vājākie iet bojā un tikai stiprākie paliek pie dzīvības. Tādējādi cīņā uztura
dēļ no katras sugas dzīviem radījumiem daba izlasa un patur vienīgi spēcīgākos
un apdāvinātākos organismus un atsvabinās no visiem nīkuļiem, vārguļiem un
citiem nespējniekiem. Šāda dabas izlase palīdz uzlabot dzīvnieku
sugu un cilvēku rasi.
Uz sugas un rases uzlabošanu sevišķi lielu
iespaidu atstāj iedzimtība. Un tiešām, kad cīņā uztura dēļ ir gājuši
bojā visi vājie organismi, tad dzīvi paliek tikai stiprie organismi. Bet
stipriem organismiem dzimst tādi paši stipri pēcnācēji, kā viņi paši, jo
stiprie organismi caur iedzimtību pārdod sava organisma krietnās īpašības
saviem pēcnācējiem.
Tādā ceļā lielais pētnieks Darvins ar savām
teorijām par dzimuma turpināšanu, cīņu uztura dēļ, dabas izlasi un iedzimtību
pierādīja kustoņu sugu un cilvēku rasu iznīkšanas un uzlabošanas iemeslus.
Bet alkohols atstāj visļaunāko iespaidu uz dzimuma
turpināšanu, cīņu uztura dēļ, dabas izlasi un iedzimtību. Kā atsevišķi
cilvēki cieš no alkohola ļaunām sekām, tā arī veselas tautas, kuras nav
atturīgas no reibinošiem dzērieniem, nīkuļo un vārguļo, izmirst un atdod
savu vietu citām miesīgi un garīgi spējīgākām tautām.
Avots: Svētavots 2001g.Nr.11
|