Attīrīšanas, aizsardzības, iesvētīšanas un paralēlās saskarsmes rituāli - Baltu mantojums - Dainas, zīmes <!--if(Dziedniecība, latviskā vide)-->- Dziedniecība, latviskā vide<!--endif--> - Rakstu katalogs - Reiki seansi

  Es vēlu visiem Laimi! 

Vietnes izvēlne
Ieejas forma
Sadaļas kategorijas Kategorijas iedaļa

Viss par un ap Ho oponopono [23]
Interesanti raksti [79]
Cilvēka organisms un tā funkcijas [12]
Tautas medicīna [44]
Sarunas par svaru [24]
Audzēts Latvijā [38]
Baltu mantojums - Dainas, zīmes [69]
Ārstniecības augi [81]
Dziednieki [20]
Meklēšana
Galvenie » Raksti » Dziedniecība, latviskā vide » Baltu mantojums - Dainas, zīmes

Attīrīšanas, aizsardzības, iesvētīšanas un paralēlās saskarsmes rituāli
Vietas, telpas attīrīšanas rituāls

Visefektīvāk rituālu veikt jaunā Mēnesī. Sagatavo trauku ar sālsūdeni, priekšmetu, ar ko izšļakstīt ūdeni, un īpašu apģērbu. Sāli var izmantot jebkuru: parasto, jūras, smaržīgo vai ķiploku, kura jums liekas efektīvāka. Ja vēlaties, varat piepilināt pilienu joda šķīduma spirtā. Pietiks ar tējkaroti sāls un jebkuru ūdens daudzumu. Paņemiet līdzi jebkuru priekšmetu, kas, jūsuprāt, saistās ar harmonijas izjūtu un mieru. Der viss, sākot no reliģiska simbola, beidzot ar plīša lācīti vai vienkārši pīlādža zaru. Galvenais, lai jums tas atļauj gūt pareizo emocionālo noskaņu, ko jūs gribat panākt rituāla rezultātā.

Sāciet ar frāzi: "Piesaucu visus par lieciniekiem (varat tos visus nosaukt, minot kā cilvēku, tā dievu vārdus – visus, kuru klātbūtni jūs uzskatāt par labvēlīgu, pie mums parasti izvēlas Dieviņu, Laimu utt.). Es esmu atnācis un manā varā ir atjaunot šīs vietas harmoniju, mieru, saticību un labklājību!”

Apšļakstiet telpu un/vai priekšmetu piecas reizes un sakiet: "Te un tagad, šai mirklī es esmu atjaunojis harmoniju, mieru, saticību un labklājību.” Sākumā var piebilst vēl vārdus, kas jūsu teiktajam piešķir lielāku nozīmi – vai nu noskaitīt piemērotu tautas dziesmu, vai vienkārši teikt: "Ar man doto varu...”, nepaskaidrojot, kas konkrēti ar šiem vārdiem domāts. Vai sakiet citus pēc jēgas līdzīgus vārdus, kas labāk atbilst jūsu mērķim un situācijai. Vārdi jāizrunā noteiktā, stingrā, autoritārā tonī!


Novietojiet līdzi paņemto priekšmetu redzamā vietā vai blakus attīrītajam priekšmetam un sakiet: "Es piešķiru tev (nosauc atnesto priekšmetu) spēku (varu). Tu attīrīsi šo telpu līdz rītdienas pusdienslaikam!” Tad izpildiet noslēguma žestu. Tam vajag būt kam efektīvam – ar rituālo cirvi durvju stenderē cērt krustu vai uzvelk zīmi ar ogli no svētuguns, vai apšļaksta ar to pašu ūdeni, ar ko iepriekš – galvenais, sekojiet savai izjūtai. Tiklīdz rituāls zaudē jaunrades momentu, tas zaudē lielu daļu no savas efektivitātes, tāpēc jāmācās improvizēt, nepārsniedzot pieļaujamās robežas. Ja jārīkojas pēkšņi un pa rokai nav nekas piemērots – var izmantot žestu no Sidraba pils rituāla, kā arī pašu šo rituālu izmantot telpas attīrīšanai. Izpildot noslēguma žestu, pametiet telpu.

Atcerieties, ka galvenais nav jūsu izmantotie līdzekļi, bet jūsu ticība un pārliecība par saviem spēkiem, ja tam vēl pievieno telpas vai priekšmeta saimnieka ticību jūsu izvēlētajam simbolam, tas ievērojami pastiprinās rezultātu. Simbols – degoša svece telpu attīra izdegot.

Visos šajos rituālos izmanto praktiski tikai ūdeni, bet vietējā tradīcijā bez ūdens izmanto arī alu, aizdegtu sveci vai kadiķa zaru. Korekcijas varat ieviest paši.

Spoguļu lamatas

Šo telpas attīrīšanas rituālu efektīvāk veikt jaunā Mēnesī. Ņem 2 spoguļus un novieto vienu pret otru, tā, lai izveidotos „koridors”, starp tiem novieto sveci. Tās ir lamatas ļaunajiem gariem.
Ļauj svecei izdegt. Spoguļus attīra, mazgājot tekošā ūdenī. Rezultātu pārbauda ar rāmīti vai svārstu.

Sidraba pils

Tas ir individuālās aizsardzības rituāls.

Vispirms sameklēsim indoeiropiešu sakrālo Ziemeļaustrumu virzienu – Sidraba vēju, par ko stāstīts iepriekšējā nodaļā. Nostājieties ar seju šajā virzienā. Piešķiram savai pozai radošu spēku, t.i., pavirzām par pussoli uz priekšu kreiso pēdu.

Ar radošo (kreiso) roku izveidojam Dieva Zīmi – brieža galvu: kopā savienojot īkšķi, rādītājpirkstu un vidējo pirkstu, zeltnesis un mazais pirkstiņš saslieti gaisā kā brieža ragi. Briedis ir viens no Dieva simboliem.

Ieviļņojam gaisu: ar Dieva Zīmi acu augstumā no kreisās puses uz labo velk tādu kā ieliektu bļodiņu – ar loku, uz leju, uz augšu, sasniedzot labo plecu, velk cilpu uz leju atpakaļ līdz kreisā gurna līmenim, atkal cilpu uz augšu, uz leju virzienā uz labo gurnu un ar viļņotu kustību pa diagonāli augšup. Kopā figūra atgādina lielo L burtu. Šo figūru sauc arī par „Laika Zīmi”.

Pēc tam iztaisno kreisās rokas pirkstus un ar ieliektiem labās rokas pirkstiem pieskaras kreisās rokas plaukstas centram, izveidojot figūru, kas atgādina burtu „h”. Tā panāk, ka lauks ir radošs.

Pēc tam kad „kanāls” ir atvērts, var sākt "celt” pašu Sidraba pili. Stāvot ar seju pret ziemeļaustrumiem, iztēlojas zem kājām krustu, kurš orientēts Ziemeļu – Dienvidu virzienā. No kreisās uz labo, sākot no krusta Rietumu stara, sāk zīmēt iedomātu āboliņa lapiņu. Līniju "vilkšanai” izmanto ķiršsarkanu krāsu. Tas ir virziens no radošā uz darošo – vispirms radīt domās, tad darbos.


Garām gāju sila malu,
Āboliņu dēstīdam(i)s;
Es gribēju sila zemi
Pār ārisku padarīti.


Šo zīmi mēdz dēvēt par 7 staru zvaigzni, kurā kāts simbolizē vienu zvaigznes staru, bet katra āboliņa lapiņas daiva – divus zvaigznes starus. Šo zvaigzni izmantoja pie indoeiropiešu tradīcijās piederošie, Persijā (tagad Irākā) dzīvojoši Zaratustras mācības sekotāji, kuri sevi dēvēja par „gudrajiem”, persiešu valodā – „magus”. Tātad septiņu staru zvaigzni sauca „Magu zvaigzne”. Šīs zvaigznes vidū, līnijām krustojoties, veidojas Kāvu zīme.

Kad āboliņa lapiņai līdzīgais pamats ir gatavs, tad virs tās vidus punkta lielā augstumā iztēlojās ļoti spožu sudraba Zvaigzni kā sniegpārsliņu. Sidraba krāsa ir Taisnības un Gudrības krāsa. Tāpēc Zvaigznei jābūt tik spilgtai, lai žilbtu acis. Domās velk staru no Zvaigznes uz "āboliņa lapiņas” kātiņu tur un atpakaļ, līdz stars apziņā ir nostiprinājies, tad pāriet uz dienvidu lapiņu utt. – tā tiek celtas „Debesu spāres”, šīs spāres apņem ar „Sidraba šķidrautu” vai tīklu.

Sidraba pils ir "uzcelta”, tā izskatās kā spožs sudraba tornis ar ķiršu krāsas pamatni uz zemes. Domās jāieiet šajā pilī vai arī šo pili kā cepuri uzliek sev virsū. Ja pilī rodas kāds bojājums, to aizlāpa ar sidraba gaismu. Brīdī, kad pils apņem augumu, var apņemt vēsuma sajūta. Šādi tiek izveidots aizsarglauks no Galvenajām Kosmiskās enerģijas plūsmām.

Kad Sidraba pils būvēšana ir labi apgūta, ar to var pārklāt arī māju, pilsētu un pat visu Latviju.

No Sidraba pils iekšienes var uzrunāt Dievu un Senčus. Piemēram, ar vārdiem: „Labvakar, Dieviņ, labvakar, Vējiņ, ar jums vēlās runāt (... šeit nosauc savu vārdu)”, tad palūdz vispirms par savu zemi un tikai tad var lūgt ko sev. Izsakot šo lūgšanu, tā spilgti jāvizualizē, vienlaicīgi plaukstas sāk šūpot uz augšu, uz leju, sākot ar kreiso, uz augšu – veidojot tādu kā kāpjošu kustību – „Garo pupu”.

Lejamais upuris

Vislabāk rituālu veikt Pilnmēnesī.
Iesvēta vietu, kur notiks rituāls (vienkāršotā versijā izmantojot Sidraba pils rituālu vai Maģisko apli), piesauc spēkus vai senču dievības. Neviens jums netraucē piesaukt kaut ģimenes saticības garu, kaut Supermeni. Tā kā šī enerģija nonāks precīzi tur, kur jūs to sūtāt, lūdzu apdomāt rūpīgi, kādus spēkus piesaukt, un ļoti precīzi formulēt savu nolūku.

Rituāla vadītājs salej kausos rituālo dzērienu: alu, kvasu, miestiņu vai vienkārši sulu, pienu. Paceļot kausu saka: "Mēs nesam veltes no mūsu darba augļiem, lai tās palīdz mums visiem dieviem (vai jūsu piesauktajiem spēkiem) un cilvēkiem, lai panāktu vienotību un harmoniju starp mums un Pasauli (pasaulēm).”
Runātājs dzer un pārpalikumu no sava kausa izlej upurtraukā, kas nolikts uz altāra. Pilda kausu no jauna un pasniedz nākamajam rituāla dalībniekam. Saņemot kausu, katrs to svēta ar „L” zīmi (sk. Sidraba pils rituālu), pirms likt pie lūpām. Lāsi, kas paliek kausā, ielej upurtraukā.

Kad visi dzēruši, vadītājs ņem slotiņu, iemērc to upurtraukā un apslaka altāri un visus klātesošos ar dzērienu no trauka par godu dieviem ar vārdiem: ”Lai svētīti dievi un dievietes, kā arī visa tauta, kas ir ar mums!”

Trauka atlikušo dziru izlej uz kailas zemes altāra Austrumu pusē, sakot: ”Mūsu tautas dieviem un dievietēm (vai nosauc katru vārdā), lai raža ir bagātīga un tauta brīva!”
Prom ejot, saka: ”Darbs ir pabeigts, lai notiek tā!” Vai dzied:

Ar Dieviņu sanākuši, Ar Dieviņu aizejam...


Mājas iesvētīšana

Šādi iesvētīt var jebkuru telpu, māju, dzīvokli, kantori, veikala telpu, templi utt. Rituālu plānojot, uzticieties savai intuīcijai, bet izpildot – droši improvizējiet, jo tikai dzīvs, uz apkārtējo situāciju reaģēt spējīgs rituāls, ir efektīvs! Šo rituālu vislabāk izpildīt augošā Mēnesī.

Jums mugurā jāvelk apģērbs, kas jūs izceļ uz pārējo fona. Sagatavojiet trauku, ieteicams vara bļodiņu vai māla podiņu ar ūdeni un kaut ko, ar ko šo ūdeni izšļakstīt, piemēram, no bieza liepu lūka vai no zaļu koku zariem pagatavotu slotiņu vai vienkārši pindzeli. Derēs arī kalnu kristāls vai koka nūjiņa 5 vai 25 collas gara. Ūdeni var izšļakstīt arī ar pirkstiem. Virs sliekšņa pakariet lenti, aizšķērsojot ceļu, vai vertikāli. Tas simbolizē nabas saiti un sidraba ķēdes, pa kurām dvēseles nolaižas uz Zemes, arī Radīšanas staru brīdī, kad tas tiek "pārgriezts”, apaugļojot Zemi. Var izmantot arī ziedu viju vai, piemēram, diegā iekārtu ābolu. Tikpat labi šo lenti var novilkt istabas vidū.
Sāciet rituālu pie sliekšņa, ja lente jeb cits šķērslis ir virs tā. Sakiet vārdus, kuru jēga ir šāda: "Es aicinu par lieciniekiem visus dievus (piemēram: Es sakūru uguntiņu no deviņi žagariņi; Sildās Dievs, sildās Laima, mana mūža licējiņi), gan šeit klātesošos (nosauc vārdus). Kopīgiem spēkiem apsvētīsim šo māju … (utt. jeb tamlīdzīgi)”. Pēc tam varat pārgriezt lenti, atvērt ceļu un paziņot: "Nabas saite ir pārgriezta, ir piedzimusi … māja (veikals, ofiss).” Tad četras reizes pūtiet uz ūdeni un ieejiet mājā (telpā).
Iekšpusē, sakot atbilstošus vārdus, apsvētiet katru istabu. Nozīmīgākām telpām apsvēta arī visus stūrus un centru, mazāk svarīgām dod svētību vienkārši no sliekšņa. Vienkāršākais variants ir vārdi: "Es apsvētu šo vietu …, Lai te valda miers un mīlestība!” un tamlīdzīgi.

Nobeigumā iesaistiet darbībā skatītājus. Palūdziet saimnieku aizdegt sveci un (vai) nolikt kādu īpašu priekšmetu (aizdegtu sveci, amuletu, degošu vīraku u. c.) kādā īpašā vietā (piemēram, iepretim telpas ZA stūrim, lai Sidrabvējš nes tā enerģiju uz altāra pusi). Ciemiņiem jāapsveic saimnieks.

Beidziet ar vārdiem, piemēram: "Jūsu māja ir apsvētīta. Varam sākt mielastu.” Mielastam būtu vēlams nebūt simboliskam – tas ir upuris mājas labklājībai. Šo frāzi vēlams pateikt pirms apsveikumiem, jo māja garīgajā ziņā ir tikai tagad piedzimusi.

Kā pasargāt māju no kaitīgas iedarbības:
• Virs durvīm piesit pakavu ar ragiem uz augšu.
• Pretī ieejas durvīm (iekšpusē) liek spoguli.
• Pie vārtiem stāda pīlādzi.
• Ņem 4, vēlams vecās, kaltās naglas un iedzen četros mājas stūros.

Tāpat var izmantot 4 kvarca kristālus, liekot tos četros stūros, t.i., sakārtojot telpu. Kristālus un naglas iepriekš rituāli uzlādē.

Fragments no grāmatas "Zintnieku senie rituāli"
Kategorija: Baltu mantojums - Dainas, zīmes | Pievienoja: Saulite (02.02.2010) | Autors: Māris Pelēkais
Skatījumu skaits: 1897 | Reitings: 0.0/0
Komentāru kopskaits: 0
Pievienot komentārus var tikai reģistrēti lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]
Mūsu aptauja
Kādu informāciju meklējat vietnē?
Atbilžu kopskaits: 2259
Mini-čats
Vietnes draugi
Statistika

Kopā Online: 4
Viesi: 4
Lietotāji: 0

Copyright © reiki.ukoz.lv 2016 Grāmatu un tulkojumu jebkāda veida pārpublicēšana - aizliegta!
Bezmaksasmājas lapu uzturēšana - uCoz